Bestellijst

Persbericht maart 2021

zaterdag, 20 maart, 2021

Bericht van de Volksuniversiteit Zuidlaren

Het leren/verkennen van een nieuwe taal, een kunstgeschiedenis thema, een filosofisch gesprek voeren, de magie van het weer ontdekken, een schildercursus volgen? Het blijft de komende tijd allemaal mogelijk bij de Volksuniversiteit Zuidlaren. Door de Corona-maatregelen kunnen we het niet op de leslocaties aanbieden, maar wel via het internet, via ZOOM. We hebben met elkaar toch behoefte aan het leren van nieuwe dingen en onderling contact. Online contact is niet ideaal, maar beter dan geen contact. We spreken van een online- pilot en het bestuur is trots op deze ontwikkeling binnen onze Stichting. Op deze manier kunnen onze docenten (nog meer) ervaring opdoen met het online-lesgeven. Ook bereiken we weer nieuwe cursisten, want de afstand is nu geen beperkende factor meer om je wel of niet in te schrijven. Uiteraard moeten aanstaande cursisten beschikken over een goede internetverbinding, waarop ZOOM is geïnstalleerd. Op de website www.vuzuidlaren.nl is het volledige aanbod van deze ZOOM-lessen vermeld en u wordt aangeraden om bij belangstelling zo snel mogelijk in te schrijven. Er is een beperkt aantal plaatsen. Dit omdat de VuZ de kwaliteit van de lessen belangrijk vindt en het maximum aantal deelnemers op 15 heeft gezet.

Voor het nieuwe seizoen, dat in september a.s. start, gaan we uit van een positief beeld. We willen dan weer op de locaties starten en we rekenen erop dat dat dan weer kan. De aanmelding voor het seizoen 2021-2022 gaat volledig via de website. De planning is dat het aanbod vanaf juni a.s. beschikbaar is. Er zal via nieuwsbrief, mail en website informatie over komen. Dus: meld u dan meteen aan! Gaat het onverhoopt niet door, dan verplicht het u tot niets.

Wij gaan in ieder geval door! We blijven moed houden, omdat we weten hoe belangrijk ons cursusaanbod is voor heel veel mensen. Blijf ons steunen en volgen!!

Zie onze website: www.vuzuidlaren.nl